יום חמישי, 14 באפריל 2011

המון כרטיסי ברכה לחג. נקודות למחשבה


חג שמח!
גם אתם, כמוני, קבלתם בוודאי ברכות במייל לקראת החג. מכרטיסי הברכה המודפסים לא נשאר זכר והפורמט המרכזי הוא המייל. המסורת משתנה אבל נמשכת. ממשיכים לשמור על קשר. ממשיכים לשלוח.

ברכה לחג היא אחד הכלים של ארגון בדיאלוג עם מחזיקי העניין שלו. היא מתאימה גם לארגון שתקציבו מצומצם. רצוי להתייחס לברכה האלקטרונית כחלק מהשיח הארגוני וכדאי שתהיה תואמת לשפת השיח הכוללת של הארגון ולמסרים שאנו רוצים להעביר במהלך השנה. היות ומדובר בברכה ארגונית, אנחנו לא מסתפקים רק במסירת איחולים חמימים ומשפחתיים לחג. לפני ששולחים כדאי להשקיע מחשבה במטרת הברכה, בצרכי קהל היעד וכמובן בעיצוב של הברכה ובתוכן.

מבחינת התוכן - זו ההזדמנות להעביר את המסר המדויק שלכם, (בטוחה שיש לכם כזה, ואם לא - מוטב שיהיה), להודיע על החידושים ולהזכיר שאתם קיימים ושאתם עושים דברים נפלאים.
מבחינת העיצוב - כדאי להתייחס לצבעים, למוטיבים הגרפיים ולסוג הכתב כחלק בלתי נפרד מהשפה העיצובית ומהמיתוג של העמותה.
אבל האתגר הגדול בתוך השפע הגדול כיום הוא להפתיע, לא להיות שבלוניים, לבלוט, להיזכר ולעניין את הנמענים.
מה עושה את הברכה רלוונטית ומסקרנת? לדעתי הדברים האלה:
1. שתשמח
2. שתהיה יפה, מרעננת ונעימה לעין
3. שתתן ערך מוסף.

אהבתי את הברכה של ארגון מעלה. היא עונה על שלושת הקריטריונים.
קצרה באופן מפתיע, לא מעייפת , ונותנת מידע חדש לגבי תכניות הארגון להמשך השנה.


אהבתי גם את הברכה של הקרן החדשה לישראל, בשל ההצלחה שלה
לסכם עשייה רבה בדרך ויזואלית ומושכת

ומה לגבי העיתוי? יש את ההרגל ואת ציפיות המסורת. אבל חשבתם, שאולי אפשר לשלוח כרטיס ברכה גם במועד אחר בו תהיה לכם הזדמנות לבלוט?

אני מזמינה אתכם לספר לי ולשלוח אלי ברכות טובות שקבלתם. המוצלחות יפורסמו כאן.

וכפי שראיתם, לכבוד האביב ריעננתי את עיצוב הבלוג שלי. בשלב זה השתמשתי אמנם בסרגל הרגיל של הבלוגר, אבל ההרגשה היא של התחדשות. אשמח לשמוע דעתכם. חג אביב שמח!

5 תגובות:

  1. הי עפרה,
    תתחדשי על העיצוב החדש של הבלוג!
    אני תמיד נהנית לקרוא אותך.

    אמנם אני קצת משוחדת אבל גם הברכה שלנו באלול הפתיע השנה. היא הצליחה להוציא מאנשים הרבה תגובות מיד לאחר שליחתה.
    אנשים נהנו לקרוא נקודת מבט חדשה לחג, שיתפו אותנו בנקודות מבט נוספות על הסוגיה אותה העלינו –ואף ידפיסו ויקחו איתם לשולחן הסדר!

    אז אני חושבת שענינו על 3 הנקודות, שימחנו, נתנו ערך מוסף, והיא יפה (משוחדת כבר אמרתי..) קצרה היא לא...

    חג שמח לך יקירה!
    מיכל באום, בית מדרש אלול

    השבמחק
  2. תודה מיכל, זה הקישור לאיגרת של אלול.
    http://www.elul.org.il/data/uploadedFiles/FtpUserFiles/pessah%20elul.pdf

    השבמחק
  3. היי, הערה נוספת לכל שולחי הברכות והאיחולי במייל (זה נכון גם לניוזלטר הארגוני)... ארגונים רבים שולחים את הברכה כתמונה בתוך המייל או (יותר גרוע) כקובץ מצורף. אל תשכחו שכיום אנשים רבים בודקים את מייל שלהם בטלפון הנייד וברכות שנשלחות כתמונה (גם אם היא יפה ומפתיעה) לא נפתחות (בקלות) בנייד. נקודה למחשבה לברכות העתדיות :)

    נ.ב. העיצוב החדש נראה מצויין!

    השבמחק
  4. טל, תודה . בהחלט הערה חשובה... יש הצעה לפתרונות?שמחה שאהבת את העיצוב.
    בינתיים קבלתי עוד ברכה שנראית לי נכונה, מעניינת , לא שגרתית וממצה. של הקרן החדשה לישראל. הנה
    http://www.lonistom.co.il/passover/index.html

    השבמחק
  5. כגייס משאבים תמיד אמרו לי שכדאי להשתמש בכמה שיותר תמונות או שתמונה אחת שווה... אבל זה לא תמיד נכון בעידן הטכנולוגי. צריך למצוא את האיזון המתאים בין תמונות לטקסט.
    מומלץ לבדוק את המייל לפני ששולחים ברשימת תפוצה רחבה (ובטח שלא לשלוח דרך האוטלוק/ג'ימייל שלכם!). לפני שהמייל יוצא נסו לפתוח אותו עם ג'ימייל, אוטלוק, בלקברי ואייפון לפחות.

    השבמחק