יום ראשון, 17 בפברואר 2013

מודל נחשונים מגדיר מחדש את היחסים בין קריירה עסקית וקריירה חברתית


כן, לפעמים אני פוגשת רעיונות טובים ששווה לכתוב (ולקרוא) עליהם.

כשאתם סטודנטים וממש רוצים לעשות משהו חשוב לחברה, לא תתקשו באמצעות תכניות התנדבות באקדמיה, למצוא פרויקט התנדבותי. אבל מה קורה כשמסיימים את הלימודים? אז הנגישות להזדמנויות מוצלחות פוחתת. 

מובילי מיזם נחשונים מציעים לצעירים ולצעירות שיצאו לעולם העבודה למצוא מסגרות התנדבות שיובילו גם את הקריירה העסקית שלהם קדימה.  מיזם נחשונים (ע"ר). היא "פלטפורמה של עשייה חברתית מקצועית, שמטרתה לחזק את החברה בישראל ולעודד אנשי מקצוע מוכשרים מהמגזר העסקי לפתח קרירה חברתית מבוססת התנדבות לצד הקריירה העסקית שלהם." מתוך האתר שלהם. 

 שגיא שחר, מנהל שיתופי פעולה אסטרטגיים ומכירות בחברת בטר פלייס ואריק פוס, כלכלן באגף הכספים של חברת סלקום, הם מייסדי ומובילי מיזם נחשונים. נפגשתי איתם מספר פעמים ושמעתי על התפתחות היוזמה המעניינת שלהם. (וגם השמעתי, כמובן...) . כעת היוזמה יוצאת לאור. 


מה הרעיון?
הטענה המובילה היא דו כיוונית: אתם יכולים להשתמש בכישורים שלכם על מנת לקדם סוגיות חברתיות שחשובות לכם ולחברה הישראלית. במקביל, ממש במקביל, ההתנסות ההתנדבותית שלכם, בכל הרמות העשייה תסייע לכם לשכלל את היכולות המקצועיות שלכם.

באמצעות המיזם החברתי אתם תוכלו להתנדב בתחום העיסוק שלכם (כלכלה, משפטים, עיצוב, וכו') כך לצבור עוד ניסיון מקצועי רלוונטי ומעניין, בשלב הבא תוכלו להוביל צוות, ליזום ולהפעיל יוזמה חברתית, לנהל מיזם וכו'. הנה. צברתם ניסיון ניהולי ומקצועי.  יצרתם לעצמכם מסלול נוסף להתמחות ולקידום אישי ומקצועי שיאפשר לכם לשדרג את עצמכם בסופו של דבר גם בעולם העסקי. 
מיזם נחשונים. רעיון נכון בו כולם מרוויחים.  הפרט, העסק והחברה
(הדימוי הויזואלי - מתוך אתר המיזם)

איך זה נראה? 
דף קורות החיים של שגיא שחר מסבירים את הדבר ללא צורך במילים מיותרות. 
הדף מחולק לאורכו, לשניים. מצד ימין תמצאו את מהלך מסלול העבודה שלו במגזר העסקי. במקביל, מצד שמאל תמצאו את מסלול הקריירה החברתית שלו. לא בתחתית הדף, בשורה אחת. אלא תיאור יציב ויצירתי במהלך כל הקריירה המקצועית. זה מרשים משום שזה חדש, זה מרשים משום שזה מראה על יוזמה, על מחויבות, חדשנות  ועל ערכיות. שום מנהלת משאבי אנוש, או מנהלת גיוס לא תוכל להתעלם. במקרה הזה - הצורה היא המהות.



מה נחשונים מציעים בפועל? 
התכנית מפעילה כיום מספר פרויקטים. ראשי המיזם קוראים לצעירים בוגרי תואר ראשון מתחום ניהול, כלכלה, שיווק , הנדסה ומשפטים להצטרף אליהם ומציעים מספר מסלולי פעילות

שווה בדיקה. בהצלחה.


6 תגובות:

  1. כל הכבוד,יכמה יפה לראות דור צעיר,שאפתן ותורם מזמנו לקהילה,,,יישר כח,אלכס

    השבמחק
  2. יוזמה מעניינת ויפה. היא עונה היטב על הצורך בפעילות חברתית-קהילתית לא רק למען האחר, אלא גם למען עצמנו, ובמסגרת התפתחות אישית.
    לי היה קשה לקרוא את גיליון קורות החיים עם העמודות המקבילות, ולא בטוחה שזה מתאים תמיד - תלוי באופי העיסוקים, במשך שלהם, ובנמענים של הגיליון.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום מעין נעים להכיר... אני מסכימה איתך שדרך הצגת קורות החיים כאן היא חדשנית ונועזת. היא מתאימה למי שיש לו מה להראות, במיוחד למי שיש לו להראות עקביות והתקדמות גם בתחום החברתי- התנדבותי..
      עפרה

      מחק
  3. רינה לאור, תבת24 בפברואר 2013 בשעה 10:00

    כל הכבוד! נותן השראה ורעיונות איך לשלב קידום אישי בקריירה עם קידומם של אחרים שזקוקים לסיוע הזה, רינה

    השבמחק