יום ראשון, 27 בספטמבר 2009

כיצד מבשלים קשר עם הקהילה?

בכל מיני דרכים.
קצת לפני צום יום כיפור, הנה דוגמא ראשונה לדרך בה שפים בולטים עושים קשרי עסקים קהילה.

קחו את רייצ'ל ריי לדוגמא. איך ניתן להגדיר את הסגנון שלה? עממי, משפחתי... אמריקני עם שורשים סיציליאנים. הרבה פסטה וגבינה צהובה. היא מכוונת לעקרות בית או לנשים עובדות ממעמד בינוני ובינוני נמוך, בעידן שבו אין לנשים הרבה זמן, אין ממש הרבה כסף או עזרה וצריך להאכיל את הילדים. ריצ'ל ריי נכנסת לבית הבורגני האמריקני ו"בקלי קלות" מביאה את העולם שלה. היא מככבת בתכניות טלוויזה משל עצמה מזה מספר שנים ומאז התעשרה והפכה למותג ענק. ספרים, אתר אינטרנט, מגזין וגם - כנראה אי אפשר בלי- קרן פילנתרופית.

הטבחית ואשת הטלויזה רייצ'ל ריי מתקשרת עם הלקוחות הוירטואליים והטלוויזיונים שלה דרך הבטן. היא מלמדת לבשל ארוחות עתירות פחממות ושומנים, בטענה שהן טריות, מהירות ובמחיר שווה לכל נפש. לצד זאת, היא מכריזה שהקימה קרן לחינוך תזונתי ולהשבעת רעבים. מעבר לתרומתה ולמעורבותה האישית בקרן, היא נותנת הזדמנות לצופים להשתתף במעשה הצדקה. היא קוראת להם לרכוש מוצרים ממותגים בשמה, כלי מטבח כמובן, כאשר הרווחים מופנים לקרן שהקימה. מהיוזמה העיסקית פילנתרופית הספציפית הזו כולם מרוויחים: הקרן, נהנית מההכנסות מהמכירה, הציבור מקבל כלים במחיר הוגן והרגשה שהוא שותף למעשה טוב והאשה רייצ'ל ריי- מקדמת את המותג העיסקי שלה.

המסר המרכזי של הקרן הפילנתרופית, יאם- או , שהקימה רייצ'ל ריי באביב 2007 , הוא שאיפה לשנות את העולם או למעשה "לעודד ילדים ומשפחות לפתח מערכת יחסים בריאה עם אוכל ועם בישול", אבל בפועל הוא עוסק לא מעט בקריאה להתגייסות לתרומה ישירה, מיידית, עזרה ראשונה ולא שינוי חברתי - להשביע אנשים ומשפחות רעבות בארה"ב. אשת המכירות המיומנת משתמשת בקרן גם כדי לעשות מעשים טובים וגם כדי לקדם את הדימוי של המותג העיסקי שהקימה.
בחירת הדרך הספציפית של רייצ'ל ריי לתרומה לקהילה- הקמת קרן פילנתרופית, היא דרך מסורתית, שגרתית ובטוחה, אבל בהחלט מתאימה למסר המותג שלה: מותג כל אמריקני, משפחתי ועממי.

עוד דוגמאות? אחרי הצום.
שתהיה שנה של מעשים טובים.


















2 comments:

  1. מעניין לקרוא!

    האם גם מנחות תכניות אירוח לעקרות בית אחרות כמו מרתה סטיוארט, אופרה ועוד תורמות לקהילה בדרך של הקמת קרן פילנתרופית, או שבחרו בדרך אחרת. (או שלא).

    האם זה יכול לקרות גם בארץ, הרי גם לנו יש כמה כוכבי תכניות אירוח שהפכו להיות מיני-מותג, כמו אודטה, קרין גורן ועוד.

    עידו

    השבמחק
  2. לגבי מעורבות דומה בארץ- זה יכול לקרות אבל א. הם לא עושים את זה וב. לא ניתן להשוות מבחינת העוצמה הכלכלית של הכוכבים בארץ ובחו"ל. עפרה

    השבמחק