חברת יוניון מוטורס חוגגת 20 שנות פעילות בישראל ותורמת 20 מכוניות טויוטה לעמותות.
התחרות תהיה גדולה. הפעם לא בהצבעות הציבור. הועדה שגובשה להחליט על המענקים תידרש להכרעה קשה. קצת על המיזם וכמה הערות שלי , בהמשך.
התחרות תהיה גדולה. הפעם לא בהצבעות הציבור. הועדה שגובשה להחליט על המענקים תידרש להכרעה קשה. קצת על המיזם וכמה הערות שלי , בהמשך.
אני בעד תרומה של חברות עסקיות לארגונים חברתיים. זו נקודת המוצא. אבל אני גם בעד השקעה של עסקים בקהילה לטווח ארוך ומתרשמת יותר מתרומה שמגיעה כחלק מאחריות כוללת של תאגיד כלפי החברה והסביבה.
אם כן, חברת יוניון חוגגת 20 שנות פעילות בישראל והחליטה לתרום 20 מכוניות לעמותות נבחרות. זה מבורך. אם אתם עמותה רשומה אתם בקלות יכולים לפנות דרך האתר הייעודי ולהגיש מועמדות.
אולי חלקכם ינשמו לרווחה. בניגוד למבצעים דומים שראינו, בארץ ובחו"ל, יוניון מוטורס לא יצאה בקמפיין דיגיטלי של בחירה באמצעות הצבעות הציבור. החברה הקימה ועדה.
חברי הועדה הם: השופט (בדימוס) אמנון שטרסנוב, יעקוב בורק , יו"ר מידות , רו"ח אבי ברגר ומנכ"ל יוניון מוטורס רן דנאי. לועדה שנבחרה תהיה משימה לא פשוטה. כיצד להכריע מי ראוי? אחד הקריטריונים שנבחרו הוא הוכחה של אפקטיביות ארגונית, לכן, שימו לב כי חלק מהשאלות בשאלון הן שאלות האפקטיביות של "מידות". כחלק מהתהליך תצטרכו להסביר מדוע מוטב ליוניון מוטורס להעניק את המכונית דווקא לכם. צפוי כי הועדה תתן עדיפות לעמותות שקבלו את "תו מידות לאפקטיביות".
1. להכריז כי הם יוצאים לדרך של אחריות תאגידית.
2. להכריז כי הם יתמכו בעמותות להם הם מעניקים את המכוניות גם בשנים הבאות.
3. להבטיח לעמותות מימון של דמי הביטוח ושל הדלק למכוניות גם בחמש שנים הבאות.
מתנות זה טוב , אבל העמותות זקוקות ליציבות ולהשקעה לטווח ארוך.
ולסיום, ראו סרטון שהופק על ידי טויוטה בארה"ב שהעניקה 100 מכוניות (בקמפיין ענק) והיוותה את ההשראה למיזם הנוכחי.
שיהיה בהצלחה!
שיהיה בהצלחה!
עפרה,
השבמחקהערות חשובות ומדויקות, בעיניי.
מסכימה איתך שהבחירה בעמותות הזוכות באמצעות ועדה במקום באמצעות הצבעת הציבור - היא דבר נכון, וכמו שכתבת - העמותות ודאי נושמות לרווחה...
עם זאת, אני תוהה לגבי הרכב הועדה: לדעתי נכון היה לשלב בה לפחות אישה אחת, וכן מומחה/מומחית בתחום הארגונים החברתיים - מישהו שמכיר היטב את היבטי ה"שטח", ולא רק את הצד הניהולי שלהם, אותו יעקב בורק מכיר מצוין.
כמו כן, אני חושבת שנכון היה מצד יוניון מוטורס לפרסם רשימה יותר מפורטת של קריטריונים לפיהם תיבחרנה העמותות הזוכות.
שירלי
מסכימה עם שתיכן ורוצה להדגיש שנושא הקריטריונים מאוד חשוב, כי אנחנו מכירים כמה מנהלי עמותות שנושאים על רכבים מאוד מרשימים על חשבון העמותה.... .
השבמחקמקווה שידעו למצוא לנכון עמותות שלרכב תהיה בכל זאת איזושהיא משמעות ולא עוד הסתכלות על הדרך לפרסום הדדי.