אבל מה שמצא חן בעיניי במיוחד זה מבצע התרמה בקופות במספר חנויות בו זמנית. המבצע הזה, כמעט כמו מה שאנו מכירים, אבל קצת אחרת. הוא לוקח את מה שאנו מכירים מפייסבוק ומעביר אותו לעולם האמיתי. כן, מקיר הפייסבוק לקיר בעולם האמיתי ולא להיפך.
זה הולך ככה:
כולנו נתקלנו במבצעי התרמה בקופות. אנחנו מגיעים, מתבקשים להוסיף שקל לילדים נזקקים ובכך נגמר העניין. תרמת, או לא והמשכת הלאה. הפעם, נתקלתי בשידרוג של המהלך הזה.
תחילה ראינו צורה של בלון על קיר:
זה הולך ככה:
כולנו נתקלנו במבצעי התרמה בקופות. אנחנו מגיעים, מתבקשים להוסיף שקל לילדים נזקקים ובכך נגמר העניין. תרמת, או לא והמשכת הלאה. הפעם, נתקלתי בשידרוג של המהלך הזה.
תחילה ראינו צורה של בלון על קיר:
במבט נוסף גיליתי גלויה עם הסבר מול העיניים בעמדת התשלום.
מסתבר כי קרן המגייסת כספים עבור בתי חולים לילדים בצפון אמריקה, עורכת קמפיין לגיוס תרומות קטנות. הקונים בחנויות שדה התעופה מוזמנים לתרום דולר או חמישה דולר. אם תרמת - קבלת דף מעוצב וממותג בצורת בלון. גדול או קטן, בהתאמה. התרומות באזור לוס אנג'לס מיועדת לבית החולים המקומי לילדים. התורמים מוזמנים להוסיף אמירה או חתימה שלהם ולתלות את זה על הקיר של המסעדה. בסופו של דבר מתקבל הקיר הזה:
למה זה מצא חן בעיניי?
1. לתרומה יש אפקט חיובי מצטבר. אני משפיע/ה על דבר טוב, שמתרחב והולך.
2. התורם עושה משהו פעיל, אקטיבי ולכן זכיר.
3. תגמול מיידי. זו גאוה להיות חלק מתורמים ומברכים. לקיר מלא ברכות יש עוצמה.
4. התאמה מקסימה בין תרומה לבית חולים לילדים ולמתן בלונים וירטואלים לילדים.
5. הפירמות לא נמצאות על הבלונים בשום צורה. אין לוגו שלהן. הארגון החברתי, ממותג היטב, נמצא במרכז. העסקים נותנים את זמן הקופות ואת הבמה.
6. קמפיין משולב בחנויות של רשתות רבות גורם להרגיש את החוזק והסולידריות של הקהילה. שזה העיקר, למעשה.
1. לתרומה יש אפקט חיובי מצטבר. אני משפיע/ה על דבר טוב, שמתרחב והולך.
2. התורם עושה משהו פעיל, אקטיבי ולכן זכיר.
3. תגמול מיידי. זו גאוה להיות חלק מתורמים ומברכים. לקיר מלא ברכות יש עוצמה.
4. התאמה מקסימה בין תרומה לבית חולים לילדים ולמתן בלונים וירטואלים לילדים.
5. הפירמות לא נמצאות על הבלונים בשום צורה. אין לוגו שלהן. הארגון החברתי, ממותג היטב, נמצא במרכז. העסקים נותנים את זמן הקופות ואת הבמה.
6. קמפיין משולב בחנויות של רשתות רבות גורם להרגיש את החוזק והסולידריות של הקהילה. שזה העיקר, למעשה.
נכון, מתן בסתר זה לא בטרנד. אבל המטרה היא הקובעת...
ואם שאלתם את עצמכם:"האם תרומות קטנות עובדות?", באתר הקרן מדוח כי משנת 1983 עד 2011 הקרן גייסה 4.3 מיליארד דולר שרובן בהצטברות תרומות של דולר אחד או דולרים בודדים. נקודה למחשבה.
ואם שאלתם את עצמכם:"האם תרומות קטנות עובדות?", באתר הקרן מדוח כי משנת 1983 עד 2011 הקרן גייסה 4.3 מיליארד דולר שרובן בהצטברות תרומות של דולר אחד או דולרים בודדים. נקודה למחשבה.
קישור לאתר בית החולים בלוס אנג'לס עבורו מתפרסם הקמפיין המקומי שראיתי.
קישור לאתר הקרן- Children's Miracel Network Hospitals. כאן תוכלו לקרוא על עוד דרכים מדהימות של הקרן לגיוס כספים.
איזה כיף לקרוא סיקור מהשטח!
השבמחקהביטוי של התרומה באמצעות הבלונים הוא רעיון מקסים, וכנראה גם אפקטיבי. מזכיר לי קצת את הקמפיין שעשתה בעבר רשת סופר פארם עם האגודה לסוכרת נעורים או עמותה אחרת (זה היה מזמן, אז איני זוכרת). כל תורם קיבל בקופה מדבקה בצורת נעל צבעונית, ועליה כתב ברכה אישית (או משהו כזה). הנעליים הודבקו על חלונות הראווה של החנות, וזה עשה רושם גדול על המתבונן מהצד, ויצר סיפוק מיידי אצל התורם (עדות אישית :).
לגבי הסוגיה של אי ציון המותג / חברה השותפה לקמפיין - הרי שאם מדובר בעסק מקומי קטן, אז ניחא - הלקוחות ממילא מכירים אותו ומזהים אותו עם הערך החיובי שמאחורי הקמפיין. אבל אם מדובר בתאגיד גדול - יש כאן משום החמצה מבחינתו. אבל... העיקר שזה עובד...