יום ראשון, 20 במאי 2012

צחצחו את נאום המעלית ובואו לעבוד. יוזמת ישראל 2021

לפעמים מתחשק לנו ללכת לכנס כדי ללמוד משהו חדש, לפגוש עמיתים ולמעשה קצת לנוח.  תחשבו שוב.
כנסים תלת מגזריים מאפשרים למשתתפים בהם ובמיוחד למי שמחפש קשר עם עסקים, עם מקבלי החלטות מהמגזר הציבורי, או עם יזמים ותורמים - הזדמנות טובה למפגש בלתי אמצעי. לכן נראה לי כי הועידה השנתית של יוזמת ישראל 2021 שמתקיימת השבוע  ביוזמת עיתון TheMarker, בשיתוף עם מכון ראות ופעילי מחאת החינוך יכול, להיות מרחב עבודה יעיל. (בנוסף לכך שהוא כנס מעניין וחשוב מבחינה ציבורית).


לב הכנס השנה בנוי מעשרות הצגות של יוזמות חברתיות, של מיזמים עסקיים וחברתיים במגוון נושאים. עבודת תחקיר די פשוטה תעזור לכם להרשם לתחום הרלוונטי  לכם ולשבת בשולחן בו תוכלו להפגש עם מי שחשוב לכם.  ויש כמובן גם את ההפסקות...

אבל צריך להתכונן. בכנסים כאלה יש המון אנשים. לא תמיד יש להם סבלנות... בדרך כלל יהיה לכם "דקה וקצת " להעביר את המסר שלכם, לעניין, לסקרן ו- להשאר זכירים. אני יודעת שיש כאלה שירגישו לא בנוח להציג את עצמם ואת העשייה החברתית שלהם אבל - בשביל זה באתם.לא? העשייה שלכם הכי חשובה ויש כאלה שיתעניינו בדיוק בה.  
הכנה ממוקדת יכולה לעזור.


אז איך תציגו את המסר שלכם ביעילות ותשיגו את המטרה שלכם?
קודם כל הגדירו את המטרה. את  מי הכי חשוב לכם לפגוש? ומה הכי חשוב לכם למסור.
אני למשל, לצורך ההדגמה, רוצה להציג את הפעילות המקצועית שלי לעשרה ארגונים חברתיים לפחות, וגם  להשיג הסכמה של מנהל/ת אחריות תאגידית של פירמה אחת לפחות, לכתוב עליה כתבה בבלוג שלי, במסגרת המדור "טרקלין עסקים".

מי יהיה שם?

רשימת המציגים והמציגותבדקו מי מהם מעניין אתכם.
חקרו על הפעילו שלהם, בואו מוכנים


עכשיו יש לחשוב על המסר שלכם. רבים מכירים את המושג "נאום המעלית" . מקור המושג מגיע ממצב מיוחל בו מזדמן ליזם היי טק לפגוש במעלית משקיע פוטנציאלי. ל 45 שניות.... אתם במצב דומה.

איך כדאי לפעול? 
לדבר בקיצור, להציג  מסר ממוקד במילים פשוטות.
למשל..."אני עוזרת לעמותות בקשר עם חברות עסקיות, לצורך יצירת שיתופי פעולה שטובים לשני הצדדים.  זה יכול להיות לקידום מודעות בציבור, שיווק, יצירת פרויקט משותף, צרוף מתנדבים מהעסק או אפילו גיוס מוצרים וכסף."

לעמיתים שלי מהמגזר העסקי יתכן ואוסיף כי " מעכשיו אני גם מתמחה בנושא של העסקה מגוונת כיוון שהתחלתי לעבוד גם בג'וינט ישראל, בפתוח ידע ובהדרכות בתכנית "תב"ת- תנופה בתעסוקה". (תתחדשי. תודה)

להגיד משהו זכיר.   ( או קיי. לא לשכוח להגיד שאני בלוגרית ...)
בהקשר הזה  נראה לי כי אם אתם ממוצא אתיופי, מהמגזר החרדי או הערבי - יש לכם יתרון. יזכרו אתכם...

דברו בהתלהבות, באסרטיביות והפגינו בטחון.  לחייך ולהסתכל בעיניים של השותף לשיחה.

היו מנומסים, השאירו מקום לבן השיח שלכם. שאלו שאלה / תנו זמן להגיב... הקשיבו...

חישבו על המטרה שלכם בסיכום. הציעו דרך והשאירו פתח להמשך הקשר.



טוב, אז אחרי שהכנתי את עצמי.... אני מוכנה לפגישה אתכם. להתראות בכנס! 

2 comments:

  1. שלום עפרה,
    מעניין שכנס שמיועד לאנשי מגזר שלישי לא התפרסם בזווית השלישית. נגשתי לשם כדי למצוא פרטים אודות רישום כי אין באתר של הכנס ובאתר של ראות מידע על כך וכל הקישורים לרישום נפלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום רותי,
      נראה לי כי יש לדהמרקר מרחבי פרסום עוצמתיים משלהם...
      בכל אופן זה כנס שמיועד לשלושת המגזרים ולחברה האזרחית בכלל. בפוסט חיברתי קישור למידע באתר דה מרקר.
      להתראות

      מחק