יום שישי, 7 בספטמבר 2012

מכירת מוצרים כמקור מימון לעמותות. ראש השנה בפתח

לקראת ראש השנה, אנחנו נחשפים למאמץ החגיגי של עמותות למכור מוצרים ומתנות. מכירת מוצרים, שהיא פעילות עסקית, מהווה מקור מימון להוצאות העמותה.(המקורות האחרים מתחלקים למקורות ציבוריים, לפילנתרופיה ולמקורות עצמיים - תשלומי לקוחות וחברים). במידה והוא מנוהל היטב, מדובר במקור מימון שעשוי לתרום  ליציבות ולעצמאות הכלכלית של הארגון.



בראשית היתה קרן אהבה והראתה שזה עובד. ככל הידוע לי, בית איזי שפירא היה בין הארגונים החברתיים הראשונים בישראל שהקים אצלו בבית מרכז רווח. לפני כעשרים שנה נפתחה חנות בו נמכרות מתנות והרווחים מיועדים לטיפול בילדי בית איזי שפירא. הנה קישור לידיעון המתנות העדכני שלהם.

וכיום -  יש עשרות עמותות המפעילות מיזמים עסקיים.
כמה טוב לראות כי חברות עסקיות נרתמות לסייע לארגונים החברתיים ותומכות בפעילות העסקית שלהם. בימים האחרונים קבלתי מספר הזמנות לאירועי מכירה או למיזמים שתומכים במכירה כאלה.

רועי קציר מבנק הפועלים שלח הזמנה לשני ימי מכירה של מוצרים ומתנות פרי ידיהם של חברי העמותות. ימי המכירה יתקיימו ביום שישי ושבת הקרובים במלון שפיים. שיתוף פעולה מרשים עם עמותות רבות. 

בנק הפועלים - מאפשר חשיפה לעשרות עמותות

בנק מזרחי טפחות פרסם ידיעון מקוון ומעודכן בשם ערך מוסף. המיזם לא חדש, אבל השבוע קבלנו הודעה (מעברי ורבין , מגוד ויז'ן, המלווים מקצועית את המיזם), כי יצא ידיעון מעודכן לראש השנה. הנה הקישור - כדאי לתת מבט

מיזם של בנק מזרחי טפחות הנותן במה למיזמים עסקיים של עמותות

נתתי כאן מספר מצומצם של דוגמאות. אבל כיום ההיצע רב וגם התחרות גבוהה. ארגונים צריכים לתת את הדעת על שיווק אפקטיבי של המוצרים.

בינתיים, אם גם אתם, כמוני, עדיין לא קניתם מתנות לחג,  אולי זו תהיה הזדמנות טובה עבורנו לערוך קניה עם ערך חברתי.

ובמידה ולא נפגש עד אז, מאחלת לכולכם - שנה טובה וחג שמח!

תגובה 1:

  1. השנה מצאתי כמה מוצרים חמודים. אם כבר לתרום לתעשיית הכסף של מתנות החג אז לעשות מזה מצווה על הדרך. כל הכבוד על היוזמה המבורכת.

    השבמחק