יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

ספקים של ציוד משרדי יוצרים מודל חדש של קפיטליזם - 100% עסק חברתי


אתמול פגשתי אנשי עסקים מהפכנים. זוג בחורים צעירים, בעלי עסק קטן לאספקת ציוד משרדי אשר מציעים דרך חדשה לעשות עסקים, ובה בעת דרך בת קיימא לעשות פילנתרופיה.
טל גולדשטיין ואפי כהן חושבים בענק ופועלים צעד צעד, באחריות ובצניעות. לפני מספר חודשים הם הקימו עסק הבנוי על מודל כלכלי חדש בו 75% מהרווחים נתרמים וחוזרים לארגונים חברתיים בקהילה. לעסק קוראים 100% עסק חברתי. אבל למעשה זהו עסק (חברה בע"מ) לכל דבר, אשר פועל על מנת לחולל שינוי חברתי. 



100% עסק חברתי רוצים להיות הספק החברתי שלכם
בשיטה הזו כולם מרוויחים. נניח אתם בעלים של חברה קטנה, בינונית או גדולה. אתם זקוקים לציוד משרדי שוטף, נכון? טל ואפי מציעים לכם לרכוש את הציוד המשרדי מהחברה שלהם. 

ממחסן צנוע בדרום תל אביב משתמשים בקפיטליזם ומחוללים שינוי 

הם מבטיחים לכם כי 75% מהרווחים של העסק שלהם יופנו ישירות לתרומה לעמותות. אתם יכולים לבחור לאן תופנה התרומה שתיווצר מהפעילות העסקית שלכם.  באמצעות פעולה עסקית שגרתית של העסק שלכם, אתם תורמים לארגונים חברתיים מבלי שזה עולה לכם דבר! לא פלא שאני מתלהבת.

כספקים של ציוד,  100% עסק חברתי , מתחייבים לא להתפשר על שירות, איכות ומחיר אטרקטיבי ללקוחות שלהם. זה דבר ראשון. אבל הם מציעים לכם ערך מוסף. אתם קונים מספק שנותן לכם ערך חברתי.



מודל חדש של תרומה לקהילה פותח המון אפשרויות
1. עסקים יכולים בקלות להיכנס להתנהלות של נתינה. עסקים קטנים ובינוניים שעד כה התקשו להכנס לזירה של מעורבות חברתית, יכולים לתרום לארגונים חברתיים מבלי להתאמץ, מבלי להוציא שקל בסעיף תרומות .כעת הם תורמים תוך כדי העובדה שהם קונים ציוד משרדי.
2. לשכפל את המיזם. אפי וטל ישמחו אם הם יראו שספק גדול של ציוד משרדי יתחייב גם הוא לתרום באופן קבוע מהרווחים שלו לטובת ארגונים בקהילה. ככה הם השיגו את הייעוד שלהם, לא? הם גם ישמחו אם ארגונים חברתיים יפתחו עסקים כאלה, בו הארגונים ישמשו ספקים חברתיים לעסקים מקומיים. זה יתן בסיס כלכלי לתמהיל ההכנסות של העמותה. .
3. לעבור הלאה - מדובר בקשת עצומה של אפשרויות. בתי מלון יכולים לשלוח את הכביסה שלהם לספק חברתי. מפעל יכול להזמין קייטרינג מספק חברתי... תחשבו בעצמכם.

יש קפיטליזם בריא. 

טל ואפי החליטו להשתמש במודל הקפיטליסטי על מנת לחולל שינוי חברתי. לדבריהם, המודל הקפיטליסטי מדרבן יוזמה והתפתחות. לא נותן להם לשקוט על השמרים. המטרה שלהם היא להגדיל את העסק כל הזמן, כי ככל שהיקף המכירות שלהם יגדל, הם יוכלו לתרום יותר לארגונים חברתיים. הם אנשי עסקים ופילנתרופים מזן חדש. הם מתבססים על תכנית עסקית רצינית ועובדים קשה. הם חושבים ירוק, רזה וחסכוני. הם שקופים ב- 100% וגם מעסיקים בן נוער בסיכון. כבעלי העסק, הם פשוט מסתפקים בפחות רווח מאחרים. כי המניע שלהם הוא לחולל שינוי חברתי. אם המודל שלהם יעבוד  כמתוכנן - הם יצליחו. 
אפי כהן (מימין) וטל גולדשטיין -
בעלי החזון, אנשי עבודה. אנשי עסקים ופילנתרופים במודל חדש

מה אתם יכולים לעשות בינתיים? זה פשוט. אם אתם עמותה או עסק באזור המרכז אתם יכולים לפנות ולרכוש את הציוד המשרדי שלכם מספק חברתי. 100% עסק חברתי. ותעבירו את זה הלאה!

16 תגובות:

  1. אחלה קונספט ,
    כל הכבוד לאנשים כאלה

    השבמחק
  2. אנשים טובים שעושים מעשים טובים
    שיהיה המון בהצלחה!!!

    השבמחק
  3. בלוג נפלא! תמשיכו ככה ותמשיכי ככה!!!

    השבמחק
  4. יופי של רעיון! מבורך ומרגש
    בהצלחה ליזמים

    השבמחק
  5. תודה למגיבים - על המחמאות. באמת כיף לפגוש אנשים כך כך מעניינים. מעוררי השראה. עפרה

    השבמחק
  6. מרגש! יישר כוח! עם כוונות כאלה הם בטוח יצליחו. הלוואי והיו עוד כמוהם

    השבמחק
  7. מעניין!! אמליץ בארגון שלי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לימור! איזה כיף לשמוע דווקא ממך שהנושא דיבר אליך.

      מחק
  8. רעיון נחמד,
    אני מאחלת להם בהצלחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מבחינת מיתוג החברה, האתר והסרטון שאפו!
      צעיר דינמי ומזמין.
      אשרשר בקרב מכריי ושוב בהצלחה.

      מחק
    2. תודה יעל. גם אני התרשמתי מהעיצוב של האתר. מקסים ומשלים את "המגניבות" של הרעיון.

      מחק
  9. תמיד מרגש לראות אנשים שפועלים מתוך ערכים של נתינה שמחשבה על הסביבה.
    לא הצלחתי להבין איך הם מרוויחים מהעסק שלהם. אשמח להסבר (-:
    תודה עפרה
    יפעת

    השבמחק
    תשובות
    1. יפעת, הם מרוויחים כמו כל עסק. הם מושכים משכורת. מה שמיוחד זה שאת הרווחים של החברה שלהם, אחרי המשכורות, ההלוואות וההוצאות האחרות, הם לא מחלקים כדיבידנדים לבעלי המניות אלא 75% מזה תורמים לעמותות והשאר - הולך להשקעה בעסק.

      הצפי שיתחילו באמת להרוויח בשנה הבאה...

      מחק
  10. יפעת, הם מרוויחים כמו כל עסק. הם מושכים משכורת. מה שמיוחד זה שאת הרווחים של החברה שלהם, אחרי המשכורות, ההלוואות וההוצאות האחרות, הם לא מחלקים כדיבידנדים לבעלי המניות אלא 75% מזה תורמים לעמותות והשאר - הולך להשקעה בעסק.

    הצפי שיתחילו באמת להרוויח בשנה הבאה...

    השבמחק
  11. תודה על השיתוף החשוב והנוגע. חזרתנו מחופשה בירושלים, התארחנו בבית הארחה הסקוטי סנט אנדרו. המקום מעודד אמנות פלסטינאית ובדווית. יש שם חנות של SUNBULA (בערבית- חיטה). ארגון סחר הוגן שמעודד נשים ואוכלוסיות חלשות ליצור ולמכור. מאחורי כל עבודת רקמה, סבון, וכל פריט, מצויין הסיפור של באיזה כפר הוא נולד. אהבתי. תמכתי. וקניתי . www.sunbula.org

    השבמחק
  12. תמיד נחמד שמשתפים אנשים אחרים מרצון אמיתי וכוונה כנה וטובה לשפר את חייהם של אנשים אחרים ולא לשמור לעצמם דברים טובים,כי זה לחלוטין לא מובן מאליו. אנשים בדרך כלל חושבים על עצמם ורק על עצמם,נחמד קצת שינוי.

    השבמחק