יום שלישי, 23 בפברואר 2010

תחרות סרטונים על אחריות תאגידית

שימו לב לתחרות סרטונים בנושא אחריות תאגידית, של המרכז לאחריות תאגידית של בוסטון קולג' . (הקישור יוביל אתכם למכלול הסרטונים). המדיה החדשה, כמון סרטונים ביו טיוב, והחשיפה בבלוגים, מאפשרת לעסקים לתקשר את הפעילות שלהם בערוצים חדשים. מצד שני היא גם גורמת לנו, ללקוחות ולצרכנים, לבחון ולשפוט את העשייה של החברות בדרכים חדשות וביתר קלות.

במה מדובר? חברות עסקיות הפעילות בתחום האחריות התאגידית התבקשו לשלוח סרטונים המתארים את ההשפעות החברתיות שלהן על החברה והסביבה. לפי מה שהתרשמתי, רוב הסרטונים עוסקים בקשרי קהילה של התאגיד ולא במכלול האחריות התאגידית
.

המרחק מהסרטונים הללו , שאורכם עד שלוש דקות האחד, לדו"חות עבי הכרס של אחריות תאגידית הוא עצום. עם זאת, הסרטונים נותנים הצצה ויזואלית לפעילות ולרוח של הפעילות ושל הפירמה. אין ספק שכל החברות השקיעו בהפקה, עשו עבודה מקצוענית גם אם מניפולטיבית. בין הפריימים ומתוך הבחירות שנעשו לקראת הגשת הוידאו, ניתן ללמוד הרבה על החברה.

בחרתי לצרף כאן סרטון של חברת בסט ביי. אהבתי את העובדה שבחרו להציג בחזית הסניף (והסרטון) פעילות חברתית של השמת עובדים עם מוגבלויות כנותני שירות. שילוב של משימה חברתית שמתחילה בעסק עצמו ויש לה השפעה רחבה על העובדים, על הקהילה ועל הלקוחות. החברה פיתחה שירותים חדשים שנותנים ערך מוסף לסניף המנגיש את עצמו לאוכלוסיות מיוחדות. הפרוייקט מצא חן בעיני. הסרטון ריגש אותי ולווא דווקא בשל עבודה קולנועית מיוחדת.

כדאי להציץ.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה