יום שלישי, 25 בינואר 2011

המרפסת פתוחה



ברוכים הבאים למרפסת - מדור חדש בבלוג שלי.
מדי חודש יעלה אל המרפסת ארגון חברתי שיוכל להציג את העשייה שלו ולהביא לדיון סוגיה אחת שמעסיקה את חבריו בנושא פתוח משאבים וקשרי עסקים בפרט. אתם מוזמנים לשלוח אלי למייל בקשות לצאת למרפסת! ofrapalmer.blog@gmail.com

בפניה-
1. ספרו בקיצור על הפעילות שלכם, על השליחות החברתית שלכם.
2. ספרו על קמפיין מעניין בתחום פתוח משאבים שיזמתם, שהפעלתם.
3. הציגו התלבטות או שאלה לדיון שמעסיקה אתכם. אני והקוראים ננסה לענות.

תזכורת:
הנה ארגונים שעמדו בעבר אצלי על המרפסת וזכו למספר שיא של צופים:
תנועת אחותי - למען נשים בישראל פתחה לפני כשנה וחצי חנות סחר הוגן. בחנות נמכרים מוצרים המיוצרים על ידי נשים וקואופרטיבים של נשים. החנות התל אביבית משמשת פלטפורמה להעברת המסר החברתי של העמותה ושל הארגונים הנוספים השותפים למיזם הזה. הכוונה שלהם ברורה: העצמה כלכלית של נשים בפרט, ופתוח כלכלה מקומית בכלל. התנועה שואפת לממש ערוץ חדש של עצמאות כלכלית עבור ארגוני החברה האזרחית. מסתבר כי הדבר לא כל כך פשוט ובינתיים היזמיות נעזרות בתמיכה של קרנות פילנתרופיות לביסוס היוזמה.
עוד על אסטרטגית פתוח המשאבים של תנועת אחותי, כפי שהיא באה לידי ביטוי בחנות- ניתן לקרוא בפוסט המקורי.

קרן מארי קרי - Murie Curie - Cancer Care, הפועלת בקרב חולי סרטן, בבריטניה, ו- עמותת עלם - למען בני נוער בסיכון, הפועלת בישראל מפעילות קמפיינים לגיוס משאבים השונים זה מזה. בהתבוננות עליהם ניתן להבין כיצד תרבות בכלל ותרבות ארגונית בפרט משפיעה על בחירת הקמפיין לגיוס תרומות. עלם, מפעילה זה מספר שנים את דגל אורות התקווה קמפיין ענק ומרשים המעביר מסר של ישראליות, לאומיות ואף כוחניות. הקמפייין הבריטי, מתחיל בנרקיסים צהובים על דש בגד אפרורי של הציבור ברחוב, משתמש בסלבריטאים ובמתנדבים שעושים את העבודה. עוד על הקמפיינים ומה שניתן ללמוד מהם בפוסט המקורי.

כעת, בפורמט חדש - המרפסת נפתחת גם עבורכם!
פנו אלי, כיתבו לי ויחד נעלה על המרפסת.

תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק