שוחחתי עם ורדית דנציגר, גייסת המשאבים הנמרצת והמוכשרת של ארגון בקול ארגון כבדי שמיעה ומתחרשים בישראל. בקול פועל למען זכויות אנשים כבדי השמיעה בישראל. הוא מספק שירותים מגוונים כגון קבוצות לעזרה עצמית, יעוץ אודיולוגי ועוד ומצד שני פועל כארגון סנגור. אירוע ההתרמה היה הופעה מוזיקלית מיוחדת במינה, שנערכה באולם רידינג 3 בתל אביב, והביאה משיריה של עדית פאנק. בערב השתתפו מיטב האמנים והנחה אותו צביקה הדר.
ש: מה חשוב בארגון אירוע גיוס תרומות מוצלח?
קשרים, קשרים, קשרים
קשרים. זו המילה הראשונה שאמרה ורדית מבקול כתשובה לשאלתי. זהו הסוד הראשון שמסביר כיצד ארגון קטן ולא
איך מאתרים את האנשים הנכונים? האוצר נמצא אצלכם
מסתבר שזה עובד. אם מביטים פנימה, לתוך הארגון, ניתן לאתר את אנשי הקשר. התחילו קרוב. פנו לפעילים ולחברי הארגון ושאלו אותם. אחת החברות ב"ארגון בקול" היא הציירת, המשוררת והאשה מלאת הקסם - עדית פאנק, שהתחרשה כבוגרת והיא כבדת שמיעה. ורדית: "ברגע מסויים עלה הרעיון לקיים ערב התרמה המבוסס על שירים שכתבה". הקליק היה מהיר ועדית התגייסה לעניין. יש כאן שילוב של אינטרסים ממקום ממש טוב. עדית היתה שותפה לרעיון, לארגון ולביצוע. היא זכתה במופע חד פעמי משיריה והארגון קיבל נגישות לאנשים שהיא עובדת איתם מעולם הבמה. זו היתה נקודת ההתחלה. טלפון אחד שלה לצביקה הדר, שהוא חבר קרוב, ומכאן הכל התחיל לרוץ. הנסיון מראה כי דווקא אנשים שמכירים אתכם יתחברו לפעילות של העמותה שלכם ביתר קלות. חפשו את החיבור האישי. צביקה הדר, למשל, סיפר על הבמה בהתרגשות כי אביו הרכיב מכשירי שמיעה.
שהפנו אותה לתזמורת העירונית ברחובות. ובכלל- היתרון בעיר קטנה יחסית כמו רחובות, שכולם מכירים את כולם. וזה מנוף להתגייסות.
להציב מטרה - ולהתמקד בה
אירוע גיוס תרומות חייב להכניס כסף לארגון. זו המטרה המרכזית. עליו להניב רווח גם לאחר שלוקחים בחשבון את עלויות ההפקה וכל ההוצאות האחרות, כולל עלות זמן עבודת הצוות הפעיל. אחרת אין ממש טעם. עם זאת, לפעמים יש לערב התרמה יותר ממטרה אחת. בשני המקרים, של ארגון בקול ושל מרכז מנו, המטרה העיקרית היתה גיוס תרומות לפעילות. המטרה המשנית היתה הגדלת התהודה הציבורית.
תכנון טוב מתחיל בהקמת צוות חשיבה
מנוע טורבו לצוות ההפקה
כאשר מדובר בחסויות, ניתן לגייס תרומה מעסקים בקלות יחסית. בבקול הציעו לחברות עימן הם בקשרים מקצועיים (יבואני מכשירי שמיעה ) לקחת חסות על האירוע ולקבל: מודעה בחוברת ייעודית, נוכחות במצגת מתחלפת על הבמה ושני כרטיסים לאירוע. הצוות פנה גם לחברות אחרות והשיג הצלחה לא מבוטלת. הפרסום בחוברת היה ריווחי ביותר. החברות העסקיות רכשו גם כרטיסים למופע כצ'ופר לעובדים ולמנהלים שלהן. מחברות אחרות גייסו אנשי בקול מוצרים (למשל, יין מעולה) או שרותים בהנחה (קייטרינג איכותי ביותר).
מינוף על ידי פעילות התרמה נלווית
1. קמפיין התרמה סלולרי. בקול השיגו,ללא עלות, מספר טלפון ייעודי. הם השקיעו מאמץ בהתקשרות עם חברות האשראי והסלולר (הכל ללא עלות). המספר ישמש אותם בתקופה הקרובה, גם כחלק מקמפיין בנק לאומי שני מליון סיבות טובות.
2. מוצר מניב הכנסה - לרגל אירוע בקול, הופק דיסק מיוחד משירי עדית פאנק. המוצר משמר את הזיכרון של האירוע החד פעמי. הדיסק נמכר גם כעת. כל ההכנסות הנן תרומה לבקול.
אפקט "אחרי האירוע"
ש: מלבד הכנסה כספית, מה נשאר לארגון בסופו של דבר? ומה התובנות להמשך?
1. נשארה תחושה של כיף! בבקול הארוע יצר גאוות יחידה בקרב העובדים.
2. תהודה תקשורתית – שתי העמותות קבלו תהודה תקשורתית נאה במדיה הכתובה והאלטרונית. (כתבות בעיתון המקומי, ראיונות עם עדית פאנק, עם מנכ"ל בקול והעלאה למודעות של הנושא שלהם).
זכרו: חשוב לשמר את הקשרים הללו!. הכניסו את אנשי הקשר החדשים למאגר המידע שלכם, שילחו מכתבי תודה לפעילים, הפיצו מייל תודה בתפוצה רחבה, תמונה מהאירוע . תהיו יצירתיים ואל תזלזלו בדברים הבסיסיים הללו.
4. הזדמנויות לפרויקטים חדשים – כחלק מארגון האירוע התחברו חברי בקול למשקיע החברתי גדעון פישר שהקים קרן פילנתרופית על שם הוריו. מתוך ההיכרות עם בקול, הוא יזם מיזם תעסוקה ארצי לשילוב אנשים כבדי שמיעה בעבודה. המיזם המשלב תקציבים ממלכתיים, הוצג בחגיגיות בערב ההתרמה על ידי התורם עצמו. וכן, בעקבות פנייה לתאגיד IDB בבקשת חסות, זכה בקול לתמיכה משמעותית דווקא להפעלת אחת התכניות שלהם בנגב. גם במרכז מנו מספרים על חיבור עם תורמים חדשים ועל תחושה של תנופה ארגונית, שתחולל פרויקט חדש ואירוע ציבורי נוסף ממש בקרוב.
אם אתם מעוניינים במידע וברעיונות נוספים לגבי ארגון אירוע התרמה מקומי, אני ממליצה מאוד לחזור לחוברת של שתי"ל - גיוס משאבים מהקהילה, שכתב מומו מהדב. בליווי ובעריכת נירית רוסלר. קישור .
להגיע ללב התורם הפוטנציאלי עוזר להגיע לכיס התורם הפוטנציאלי. בצרפתית ישנה אמרה הטוענת ש"המוזיקה מרככת את הלב", כפי שהכתבה טוענת .......
השבמחקהיי רציתי לספר לכם על המיזם שלנו למגזר השלישי
השבמחקמיסטרנם הינו מיזם חדשני וחופשי לשימוש,באתר יש מאגר קרנות פילנתרופיות עצום שמפרסם פרטי יצירת קשר של קרנות שנותנות מענקים לעמותות-ארגונים-קהילות..המאגר חינמי-חופשי-שיתופי לחלוטין...תודה ויום טוב
http://www.mystarname.com