יום ראשון, 15 בינואר 2012

איך להעביר מסר חברתי מורכב בצורה בהירה וקליטה?

עמותה הפועלת לשינוי חברתי אמורה להעביר מסר מורכב לציבור רחב.  זהו אתגר גדול. לא פשוט להתמודד עם שלל הגירויים שמסביבנו ובד בבד לגרום לציבור להתעניין בנושא כבד, לעיתים מאיים ומורכב.

אז איך מעבירים מסר  של תקווה, אופטימיות ואפשרות לשינוי חברתי בצורה ברורה וקליטה?


מאוד אהבתי את סדרת המודעות החדשה שיצאה לאור על ידי אדם טבע ודין. המודעות נוצרו תוך דיאלוג עם חברת הפרסום באומן, בר ריבנאי.

1. גרפיקה מקסימה. משהו מפתיע בדימוי. רואים את כל העולם. שקיפות. שום דבר לא נסתר. גם מתחת לאדמה. השקיפות היא אחד הערכים שהעמותה מעודדת. זה תופס גם לגבי הציפייה מהעמותה עצמה.
2. קריאה מתגמלת לפעולה. אם תעשו משהו פשוט (שלחו מייל על מפגע ) תקבלו  סביבה בריאה. יש תמורה  ואת/ה זה שתרמת לכולם! העמותה תפעל עבורך. זה נותן תקוה (מוחשית) ותחושה עוצמתית - שניתן להשפיע.
3. פשוט פשוט פשוט... מסר ויזואלי מסקרן שמעביר ללא מילים את העניין. ואיתו - הצגה נקייה של מייל ודרכי התקשרות. לוגו העמותה והכיתוב מתחתיו מעביר מסר ברור והחלטי- זה מה שאנו עושים: איכות הסביבה, בריאות הציבור וצדק סביבתי.







































אני נחשפתי לפוסטרים המרהיבים הללו בפייסבוק. אבל הם הופיעו במקומון  תל אביבי ובעוד מספר הזדמנויות בעיתונות. העמותה מתכוונת להשתמש בהם גם בקמפיין גיוס התרומות אליו היא נערכת ויתחיל בחודש מרץ.

קצת על מאחורי הקלעים
שאלתי את חנה גרטנברג, מנהלת קשרי עסקים ופתוח משאבים של העמותה:  איך הגעתם לזה?
צריך לפנות. לחנה יש תעוזה ומעוף. היא יזמה פניה ליוסי לובטון מחברת באומן בר ריבנאי. הציגה את העמותה ואת פועלה. בסופו של דבר, חברת הפרסום נרתמה, בהתנדבות. שני הארגונים התחילו תהליך של הגדרת הצרכים והעלאת רעיונות . התהליך היה דיאלוג פורה, שאחד התוצרים שלו הן המודעות הללו.  בסופו של דבר יוסי כתב בפייסבוק שלו: " כשכשרון פוגש מטרה טובה". 


כולנו מחפשים את החיבור הזה. זה שילוב מנצח, אין ספק. לא רק העמותות נהנות מכך. אני מאמינה כי חברת הפרסום שמחה לתת לאנשיה הזדמנות ליצור משהו משמעותי, למען מטרות ממש טובות. 

אז מהו המוקד הירוק?
מוקד פניות ציבור  המספק מענה אישי ומקצועי לפניות של אזרחים מודאגים מכל הארץ המוטרדים ממפגעים סביבתיים ובריאותיים. ניתן לפנות במייל ואנשי אדם טבע ודין - נכנסים לפעולה.



ולסיום, מה שמגיע - מגיע: קרדיטים
השותפים ליצירה ממשרד באומן, בר ריבנאי : משנה למנכ"ל: יורם לוי , מנהל קריאייטיב: ערן ניר ,ארטדיירקטור: 
נאור יצחק, קופירייטר: שחר אילון, מעצב: יניב שחר, מנהל קבוצת לקוחות: ניר פדרבוש, סופרוויזרית: נטלי זיו, 
תקציבאית: ענת שדה, אופיר בלומשטיין, סמנכ"ל אסטרטגיה: גילי ששון, סופרווייזר פלנינג: ניר אברהם, פלנר: ניר 
לבלוביץ, מדיה: אורי הלוי, מנהל מסחרי: יורם (רוזי) רוזנבלום.  (נלקח מעמוד הפייסבוק בו התפרסמו הפוסטרים)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה