בימים אלה הבלוג שלי ואני חוגגים שלוש שנים.
הכל התחיל מהרצון שלי לשמר את הידע שצברתי בעבודה שלי בחברת טבע, בתחום של קשרי עסקים וקהילה. בהמשך, בעודי שבה לעולם החברתי וכשאני מתמקדת בייעוץ לארגונים בתחום פתוח קשרי עסקים נוספו לבלוג תכנים של גיוס משאבים והחברה האזרחית.
כתיבת בלוג היא מסע מרתק וגם מפרך. אני רואה בו תהליך יצירתי מעין כמוהו, תהליך המשלב למידה והתפתחות. זוהי עבודה מאוד פרטית אבל כזו שגורמת לי לפגוש המון אנשים מרתקים, להשתתף במפגשים מעניינים ולהכיר מקרוב עשייה חדשנית.
עשרות אנשים כבר נרשמו ומקבלים כיום ישירות למייל שלהם את הפוסטים שאני מפרסמת. עשרות אלפים קוראים את מה שכתוב. זוהי אחריות גדולה. אני מודה לכם, כל הקוראים הנאמנים שלי. לאלה שמגיבים בכתב, לאלה שמגיבים בעל פה ובכלל לאלה שהבלוג משפיע עליהם באיזושהי צורה.
אז מה עניין אתכם במיוחד?
שלוש שנים זו הזדמנות מעולה לבדוק את הדברים בראיה רחבה וטוב שלאתר בלוגר יש כלים לבחון את הנתונים. אבל לפני הרשימה, מה לדעתכם עושה את הפוסטים לפופולאריים? ניסוח מוצלח של כותרת? מילות חיפוש טרנדיות? הנושא שמחדש, מעניין ומסקרן? גם אני שואלת את עצמי. החיפוש עדיין נמשך.
הנה רשימת הפוסטים הנקראים ביותר , עם כמה תובנות.
1. נעלי תומס. עסק כלכלי חברתי וכמה מחשבות על פילנתרופיה עכשווית. קישור. אין כמו יזם צעיר ומדליק, מותג מסקרן וכותרת שיש בה מילות חיפוש חזקות.... הפוסט שלקח בגדול מספר את סיפורו של יזם שהקים עסק עם מודל כלכלי מבריק. עסק שחושב ופועל בשני ממדים בו זמנית: ככל שתמכור יותר - כך תוכל לעזור יותר לנזקקים. מודל מנצח של עסק חברתי. כמובן שהצגתי כמה שאלות חשובות על אמת, על ציניות ועל צורך בפתרונות עמוקים. הדברים מתפתחים שם במהירות. הנה קישור לנפלאות של החברה הזו כיום. Toms
2. אירוע מוזיקלי לגיוס תרומות. סודות להצלחה. קישור אני שמחה שדווקא הפוסט השני ברשימה שאהבתם עוסק בשתי עמותות שאני מעורבת בהן באופן אישי (בהתנדבות). ארגון בקול ומרכז מנו. היתה לפוסט הזה הצלחה מסחררת. כולם מחפשים סודות להצלחה.
3. עבודה קהילתית בארגז הכלים לניהול קשרי קהילה קישור.
הפוסט הזה, מראשית הדרך - שנת 2009, זוכה בוודאי בשל העובדה שבכותרת שלו כתוב "עבודה קהילתית". אני מניחה שרבים מהעובדים הסוציאליים הקהילתיים הגיעו אליו בחיפוש בגוגל. הרבה חולמים להיות מנהלי קשרי קהילה בעסקים. כולם מחפשים דרך לחולל שינוי לטובה. הפוסט הוא בעצם הצעה מנומקת למנהלי קשרי קהילה בעסקים, להשתמש גם בעולם הידע הרחב של עבודה קהילתית.
4. ראשונים בטרקלין עסקים -נשר מפעלי מלט ישראליים בע"מ. קישור. במשך השנים פתחתי כמה מדורים בבלוג. אחד מהם - המרפסת. אל המרפסת יוצאים ארגונים חברתיים שמעלים לדיון סוגיה מעניינת, בדרך כלל בתחום פתוח משאבים. והמדור השני- טרקלין עסקים - בו נכנסות חברות עסקיות ומקבלות צוהר להצגת הפעילות החברתית שלהן בקהילה, כפי שאני רואה אותה. לשני המדורים הללו אתם מוזמנים לשלוח מועמדים ראויים.
5. מפגש של חוקרים, יזמים ומשקיעים. כנס המרכז לחקר מיזמים עסקיים חברתיים. קישור. הפוסט הזה הינו ממש דיווח עיתונאי על כנס אקדמי בנושא חדשני בישראל. אני מניחה שהגיע למעמד של מקום חמישי בפופולאריות בשל העובדה שהוא מלא בקישורים לשמות של ארגונים ושל אנשים מרכזיים בתחומים שלנו.
אם כן, אלה הנושאים הפופולאריים ביותר בקרב הגולשים המגיעים ל"קהילה, עסקים ואנחנו": עסקים חברתיים, קשרי עסקים וקהילה וגיוס תרומות. איזה פוסט דיבר אליכם ביותר?
וכעת, אין טוב מלסיים במילים: כתיבה וחתימה טובה.
הכל התחיל מהרצון שלי לשמר את הידע שצברתי בעבודה שלי בחברת טבע, בתחום של קשרי עסקים וקהילה. בהמשך, בעודי שבה לעולם החברתי וכשאני מתמקדת בייעוץ לארגונים בתחום פתוח קשרי עסקים נוספו לבלוג תכנים של גיוס משאבים והחברה האזרחית.
כתיבת בלוג היא מסע מרתק וגם מפרך. אני רואה בו תהליך יצירתי מעין כמוהו, תהליך המשלב למידה והתפתחות. זוהי עבודה מאוד פרטית אבל כזו שגורמת לי לפגוש המון אנשים מרתקים, להשתתף במפגשים מעניינים ולהכיר מקרוב עשייה חדשנית.
עשרות אנשים כבר נרשמו ומקבלים כיום ישירות למייל שלהם את הפוסטים שאני מפרסמת. עשרות אלפים קוראים את מה שכתוב. זוהי אחריות גדולה. אני מודה לכם, כל הקוראים הנאמנים שלי. לאלה שמגיבים בכתב, לאלה שמגיבים בעל פה ובכלל לאלה שהבלוג משפיע עליהם באיזושהי צורה.
אז מה עניין אתכם במיוחד?
שלוש שנים זו הזדמנות מעולה לבדוק את הדברים בראיה רחבה וטוב שלאתר בלוגר יש כלים לבחון את הנתונים. אבל לפני הרשימה, מה לדעתכם עושה את הפוסטים לפופולאריים? ניסוח מוצלח של כותרת? מילות חיפוש טרנדיות? הנושא שמחדש, מעניין ומסקרן? גם אני שואלת את עצמי. החיפוש עדיין נמשך.
הנה רשימת הפוסטים הנקראים ביותר , עם כמה תובנות.
1. נעלי תומס. עסק כלכלי חברתי וכמה מחשבות על פילנתרופיה עכשווית. קישור. אין כמו יזם צעיר ומדליק, מותג מסקרן וכותרת שיש בה מילות חיפוש חזקות.... הפוסט שלקח בגדול מספר את סיפורו של יזם שהקים עסק עם מודל כלכלי מבריק. עסק שחושב ופועל בשני ממדים בו זמנית: ככל שתמכור יותר - כך תוכל לעזור יותר לנזקקים. מודל מנצח של עסק חברתי. כמובן שהצגתי כמה שאלות חשובות על אמת, על ציניות ועל צורך בפתרונות עמוקים. הדברים מתפתחים שם במהירות. הנה קישור לנפלאות של החברה הזו כיום. Toms
2. אירוע מוזיקלי לגיוס תרומות. סודות להצלחה. קישור אני שמחה שדווקא הפוסט השני ברשימה שאהבתם עוסק בשתי עמותות שאני מעורבת בהן באופן אישי (בהתנדבות). ארגון בקול ומרכז מנו. היתה לפוסט הזה הצלחה מסחררת. כולם מחפשים סודות להצלחה.
3. עבודה קהילתית בארגז הכלים לניהול קשרי קהילה קישור.
הפוסט הזה, מראשית הדרך - שנת 2009, זוכה בוודאי בשל העובדה שבכותרת שלו כתוב "עבודה קהילתית". אני מניחה שרבים מהעובדים הסוציאליים הקהילתיים הגיעו אליו בחיפוש בגוגל. הרבה חולמים להיות מנהלי קשרי קהילה בעסקים. כולם מחפשים דרך לחולל שינוי לטובה. הפוסט הוא בעצם הצעה מנומקת למנהלי קשרי קהילה בעסקים, להשתמש גם בעולם הידע הרחב של עבודה קהילתית.
4. ראשונים בטרקלין עסקים -נשר מפעלי מלט ישראליים בע"מ. קישור. במשך השנים פתחתי כמה מדורים בבלוג. אחד מהם - המרפסת. אל המרפסת יוצאים ארגונים חברתיים שמעלים לדיון סוגיה מעניינת, בדרך כלל בתחום פתוח משאבים. והמדור השני- טרקלין עסקים - בו נכנסות חברות עסקיות ומקבלות צוהר להצגת הפעילות החברתית שלהן בקהילה, כפי שאני רואה אותה. לשני המדורים הללו אתם מוזמנים לשלוח מועמדים ראויים.
5. מפגש של חוקרים, יזמים ומשקיעים. כנס המרכז לחקר מיזמים עסקיים חברתיים. קישור. הפוסט הזה הינו ממש דיווח עיתונאי על כנס אקדמי בנושא חדשני בישראל. אני מניחה שהגיע למעמד של מקום חמישי בפופולאריות בשל העובדה שהוא מלא בקישורים לשמות של ארגונים ושל אנשים מרכזיים בתחומים שלנו.
אם כן, אלה הנושאים הפופולאריים ביותר בקרב הגולשים המגיעים ל"קהילה, עסקים ואנחנו": עסקים חברתיים, קשרי עסקים וקהילה וגיוס תרומות. איזה פוסט דיבר אליכם ביותר?
וכעת, אין טוב מלסיים במילים: כתיבה וחתימה טובה.
מזל טוב עפרה! החגיגה היא של כולנו :)
השבמחקתודה שירלי! חגיגה באמת.
מחקכל הכבוד ! שנה טובה! רינה לאור
השבמחקתודה רינה!
מחקמזל-טוב.
השבמחקתמיד כיף לקרוא, לעקוב, ללמוד ולקבל השראה מהבלוג שלך, מאחל שימשיך לצמוח ולהשפיע (השלב הבא מעבר לפלטפורמה עצמאית? ;-)).
אסף, תודה. מחמאה גדולה ממך. אתה האדם הראשון ששמעתי שמציג את עצמו כ"בלוגר", בכנס לפני 3 שנים. ונראה לי תואר נפלא.
מחקמה הכוונה לעבור לפלטפורמה עצמאית? לצאת מהבלוגר?
שנה טובה