יום שני, 27 בספטמבר 2010

יומולדת ראשון לבלוג! מוקדש לקולגות שלי

השבוע הבלוג שלי חוגג שנה. והפעם, אני מקדישה את הפוסט הזה לקולגות שלי.

כשהתחלתי לכתוב, בספטמבר 2009, הייתי בין היחידים שכתבה בארץ בלוג מקצועי על עסקים וקהילה. היתה כאן איליין כהן ששלטה כבר אז בעולם הבלוגים ביד רמה, כשהיא כותבת בשפה האנגלית. עד היום היא משמשת לרבים מאיתנו מצפן לעולם האחריות התאגידית ולעולם המדיות החדשות בכלל. היה גם הבלוג של עברי ורבין שעוסק בעיקר בעניינים ירוקים. בכנס של המכון ליזמות בחינוך בבית ברל, פגשתי את אסף שטיין שסיפר על הבלוג שלו שעוסק ביזמות חברתית. ממש שמחתי לפגוש אדם שמכריז על עצמו שהוא בלוגר. מייד הרגשתי אחוות בלוגרים והתעניינתי אצלו איך הדבר הזה עובד.

לאט לאט נכנסו עוד כותבים לרשימת הקריאה שלי. שירלי קנטור שני, חברה וקולגה מאירה תמיד את עיניי בבלוג מרהיב בנושא שיווק חברתי ואחריות תאגידית בכלל. לאט לאט נחשפתי לבלוגים מקצועיים נוספים שחלקם היו שם קודם וחלקם נפתחו לא מכבר. למדתי להכירם דרך קולגות או דרך חיפוש וחקירה.


במהלך השנה הזו התוודעתי לבלוגים של ארגונים, השונים באופיים מבלוגים של אנשים פרטיים. הבלוג של ארגון מעלה, הבלוג של הזוית השלישית, הבלוג של מכון ראות, הם מעניינים לרוב, אבל פחות אישיים ולכן בדרך כלל פחות כיף לקרוא אותם.


מתוקף הצורך להיות מעודכנת, נוספו לרשימת הקריאה שלי בלוגים בנושאים טכנולוגים שקשורים למגזר השלישי ובלוגים בנושא שיווק. טל פרנקפורטר למשל חי בעננים וכותב על השימוש בכלים אינטרנטים לניהול יעיל של ארגונים, כך גם הבלוג של חברת NPTech, בו הבלוגרית מרב היא בעצם קולגה שלי אפילו שאנחנו לא מכירות אישית והיא לא יודעת את זה.

כקולגות אני מחשיבה גם כותבים אחרים שאותם אני קוראת בקביעות. בלוגרים מארגונים מחו"ל וגם אנשי מקצוע אחרים שכותבים מעבר לים בנושאים של אחריות תאגידית, גיוס משאבים, המגזר השלישי ויזמות חברתית. חלק מהרשימה תראו מצד שמאל. (סוף סוף למדתי איך מכניסים את הרשימה הזו לבלוג שלי).
כל אלה הפכו לקולגות שלי כי אני קוראת אותם, מתעדכנת דרכם ולומדת מהם. הישראלים מבינהם, אני מקווה שגם מקבלים ממני משהו בחזרה.

למעשה, כל מי שקורא, מתראיין, מגיב או משתף בפייסבוק מהווה חלק ממעגל הקולגות שלי. הנה כבר ניכסתי אתכם...הדבר חשוב לי במיוחד כמי שעובדת כעצמאית. לכן, אני תמיד שמחה לשמוע תגובות והערות ועדיין מופתעת לגלות בשיחות פנים אל פנים אנשים שאני לא מכירה שאומרים לי: קראנו אותך!

קראתם? נהדר!
מקווה שנהניתם ולמדתם. אני לומדת מכם.

7 תגובות:

  1. היי עופרה, פוסט מקסים ומזל טוב על שנה באוויר עם הבלוג המעניין שלך! לא קל להחזיק מעמד לאורך זמן עם תוכן מעניין ואת עושה את זה ממש טוב, וגם מפרגנת לאחרים.
    מזל טוב לבלוג שלך ! עד 120!
    איליין
    www.b-yond.biz

    נ.נ גם לליעד אורתר יש בלוג מעניין בנושאים ירוקים
    http://hasviva.co.il/?author=208

    השבמחק
  2. מזל-טוב.
    ומהצד של הקורא כאן - תודה על שנה של סיפורים מעניינים, רעיונות מקוריים, השפעה והשראה.

    מאחל עוד שנים של כתיבה וקריאה מהנה בבלוגספירה. שנגדל ונשפיע לטובה.

    השבמחק
  3. הי עופרה
    הכתיבה שלך לא רק מרתקת ומלמדת אלא גם מאוד מרגשת ולא פעם, זולגות הדמעות מעצמן כשאני קוראת את כתיבתך. עלי והצליחי בעבודת הקודש הזו נפלא כמו שעשית עד עכשיו, מזל טוב!
    ליאורה

    השבמחק
  4. עופרה יקרה
    מאוד נהינת ולומדת הרבה מהבלוגים שלך. אני פעילה בקהילת יזמות חברתית של קפה דה מרקר ומעדכנת לעיתים חלק מהתכנים בדף הקהילה שלנו בפייסבוק לטובת כל חברי הקהילה.
    מזל טוב המשיכי והצליחי
    תודה וגם חג שמח!
    מיכל

    השבמחק
  5. מאחל לך עוד שנים רבות של כתיבה והשפעה חיובית!
    תודה על הפירגון!
    טל

    השבמחק
  6. תודה לכולכם עמיתי היקרים!
    כתיבה בבלוג כמוה לעיתים ככתיבה לאויר והידיעה שיש קוראים נאמנים שגם נהנים מהדברים היא נ ה ד ר ת !

    עפרה

    השבמחק
  7. עפרה יקרה
    תודה על הפירגון, ועל הגישה הרעננה שתמיד נושבת מהפוסטים המענינים שלך - כבר שנה!
    כבוד וכיף לי להיות קולגה שלך בעולם הוירטואלי והמוחשי :-)
    מאחלת לעצמי שתמשיכי להעשיר ולאתגר בבלוג שלך עוד שנים רבות.
    שירלי

    השבמחק